
Oppimisen Superideat – Tehokasta, hauskaa ja syvällistä oppimista!
Aktiivinen oppiminen ei ole vain koulun penkillä istumista ja opettajan luennoimista – se on prosessi, jossa oppijat itse rakentavat ymmärrystään. Ei enää passiivista tiedon kuuntelua, vaan aktiivista pohdintaa, kysymyksiä ja yhdessä tekemistä. Tämä lähestymistapa kehittää oppijoiden kriittistä ajattelua ja ongelmanratkaisutaitoja – taitoja, joita tarvitaan jokapäiväisessä elämässä.
SUPERIDEA 1 AISTIHUONE by SENSEPHERE – ASTETTA ÄLYKKÄÄMPI AISTIKOKEMUS




Monipuolisuutensa ansiosta älykäs aistihuone ei ole vain oppimisympäristö, vaan se toimii myös erinomaisena ratkaisuna erityisryhmille, kuntoutukseen ja hoivapalveluihin. Erityistä tukea tarvitseville käyttäjille tila tarjoaa sensomotorista harjoittelua ja tunnetaitojen kehittämistä, kun taas terapeuttisissa ympäristöissä se tukee rentoutumista ja vuorovaikutustaitojen vahvistamista.
Tämä ei ole vain huone – se on kokonaisvaltainen elämys, joka mukautuu käyttäjänsä tarpeisiin ja avaa uudenlaisia mahdollisuuksia oppimiselle, hyvinvoinnille ja yhdessä tekemiselle.
Tutustu Sensephereen tästä
SUPERIDEA 2 FUNFLOOR – LIIKE AKTIVOI OPPIMISEN!


FunFloor on oppimisalusta, joka tuo liikunnan ja oppimisen yhteen luomalla dynaamisen ympäristön, jossa oppilaat eivät vain istu paikallaan, vaan ovat aktiivisesti mukana oppimisprosessissa. FunFloor ei ole vain liikuntaa – se on oppimista liikunnan kautta. Monipuoliset oppimispelit ja liikunnalliset tehtävät vievät oppijat uudenlaiseen kokemukseen, jossa perinteiset oppimisraamit rikkoutuvat. Tässä ympäristössä voittaminen ei ole ainoa tavoite, vaan tärkeintä on itsensä ylittäminen, tiimityö ja yhdessä tekeminen. Liikunnan avulla vahvistetaan myös keskittymistä ja muistia, sillä kehon liike tukee tiedon omaksumista ja sen pitkäkestoista muistamista.
FunFloor on oppimisalusta, joka tuo liikunnan ja oppimisen yhteen luomalla dynaamisen ympäristön, jossa oppilaat eivät vain istu paikallaan, vaan ovat aktiivisesti mukana oppimisprosessissa. FunFloor ei ole vain liikuntaa – se on oppimista liikunnan kautta. Monipuoliset oppimispelit ja liikunnalliset tehtävät vievät oppijat uudenlaiseen kokemukseen, jossa perinteiset oppimisraamit rikkoutuvat. Tässä ympäristössä voittaminen ei ole ainoa tavoite, vaan tärkeintä on itsensä ylittäminen, tiimityö ja yhdessä tekeminen. Liikunnan avulla vahvistetaan myös keskittymistä ja muistia, sillä kehon liike tukee tiedon omaksumista ja sen pitkäkestoista muistamista.


FunFloor kehittää oppilaan sosiaalisia taitoja, rohkaisee kokeilemaan uutta ja mahdollistaa uudenlaisten oppimisstrategioiden löytämisen, jotka tukevat kaikkia oppijoita, ikään ja tasoon katsomatta. Tämä on oppimista, joka vie oppijan liikkeelle – niin mielen kuin kehon!
Tutustu lisää
SUPERIDEA 3 IMSAND– Moniaistinen oppimisen maailma!


ImSandin interaktiivinen hiekkapöytä mukautuu oppijoiden yksilöllisiin tarpeisiin, ollen helppo ja intuitiivinen käyttää. Hiekan koskettaminen ei ainoastaan rauhoita ja lievitä stressiä, vaan se myös inspiroi luovuutta ja tukee vuorovaikutusta. Kun hiekkapöytä peitetään mukana toimitettavalla kannella, siitä tulee interaktiivinen alusta erilaisille oppimistehtäville. Oppilaat voivat harjoitella kielen oppimista fyysisten kirjainten ja kuutioiden avulla, jotka tunnistautuvat ohjelmistossa, mahdollistaen sanojen ja lauseiden rakentamisen pöytäpinnalla.
ImSandin interaktiivinen hiekkapöytä mukautuu oppijoiden yksilöllisiin tarpeisiin, ollen helppo ja intuitiivinen käyttää. Hiekan koskettaminen ei ainoastaan rauhoita ja lievitä stressiä, vaan se myös inspiroi luovuutta ja tukee vuorovaikutusta. Kun hiekkapöytä peitetään mukana toimitettavalla kannella, siitä tulee interaktiivinen alusta erilaisille oppimistehtäville. Oppilaat voivat harjoitella kielen oppimista fyysisten kirjainten ja kuutioiden avulla, jotka tunnistautuvat ohjelmistossa, mahdollistaen sanojen ja lauseiden rakentamisen pöytäpinnalla.


ImSand tarjoaa moniaistisen ja mukaansatempaavan oppimiskokemuksen, jossa yhdistyvät tuntoaisti, visuaalisuus ja interaktiivisuus. Se on täydellinen esimerkki siitä, kuinka teknologia ja perinteiset oppimismenetelmät voidaan yhdistää tukemaan oppimista ja hyvinvointia.
Tutustu lisää
SUPERIDEA 4 JUMPIDO – MATIKKAA KOKO KEHOLLA!


Jumpido yhdistää matematiikan fyysiseen hauskanpitoon ja aktiivisuuteen. tämän kokemuksen, yhdistäen luonnolliset kehon liikkeet mukaansatempaaviin matemaattisiin tehtäviin, tehden oppimisesta nautinnollista kaikille.

Jumpido hyödyntää liikkeentunnistusteknologiaa, joka mahdollistaa oppilaiden osallistumisen peleihin koko kehollaan. Tämä yhdistelmä liikuntaa ja matematiikkaa edistää sekä fyysistä että kognitiivista kehitystä, tehden oppimisesta monipuolista ja innostavaa.
Käyttämällä Jumpidoa, oppilaat voivat harjoitella erilaisia matemaattisia konsepteja, kuten yhteen- ja vähennyslaskua, kertolaskuja sekä ongelmanratkaisutaitoja, samalla kun he liikkuvat ja pitävät hauskaa. Tämä lähestymistapa tekee oppimisesta dynaamista ja osallistavaa, mikä lisää oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista.
Jumpido on suunniteltu erityisesti alakoulun matematiikan opetukseen, mutta sen mukaansatempaava luonne tekee siitä sopivan myös muille ikäryhmille. Se tarjoaa opettajille innovatiivisen työkalun, joka rikastuttaa opetusta ja tuo vaihtelua perinteisiin opetusmenetelmiin.
Tutustu lisää
Jumpido hyödyntää liikkeentunnistusteknologiaa, joka mahdollistaa oppilaiden osallistumisen peleihin koko kehollaan. Tämä yhdistelmä liikuntaa ja matematiikkaa edistää sekä fyysistä että kognitiivista kehitystä, tehden oppimisesta monipuolista ja innostavaa.
Käyttämällä Jumpidoa, oppilaat voivat harjoitella erilaisia matemaattisia konsepteja, kuten yhteen- ja vähennyslaskua, kertolaskuja sekä ongelmanratkaisutaitoja, samalla kun he liikkuvat ja pitävät hauskaa. Tämä lähestymistapa tekee oppimisesta dynaamista ja osallistavaa, mikä lisää oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista.
Jumpido on suunniteltu erityisesti alakoulun matematiikan opetukseen, mutta sen mukaansatempaava luonne tekee siitä sopivan myös muille ikäryhmille. Se tarjoaa opettajille innovatiivisen työkalun, joka rikastuttaa opetusta ja tuo vaihtelua perinteisiin opetusmenetelmiin.
Tutustu lisää

SUPERIDEA 5 SMART – ÄLYKÄSTÄ TEKNOLOGIAA OPPIMISEEN!


SMART luo oppimisympäristön, jossa teknologia ja pedagogiikka yhdistyvät saumattomasti, luoden aktiivisen ja osallistavan ilmapiirin. SMART Board -älynäytöt tarjoavat opetukseen eloa ja iloa interaktiivisten ominaisuuksiensa avulla.

SMARTin Lumio-ohjelmisto täydentää älynäyttöjen tarjoamia mahdollisuuksia, tarjoten monipuolisia työkaluja eriyttävään, aktivoivaan ja yhteisölliseen opetukseen. Se mahdollistaa oppimateriaalien jakamisen ja yhteistyön reaaliaikaisesti, tukien sekä opettajien että oppilaiden tarpeita. SMART Board -älynäytöt ovat enemmän kuin pelkkiä näyttöjä; ne ovat portti uudenlaiseen oppimiskokemukseen, jossa teknologia tukee pedagogiikkaa ja oppijat ovat aktiivisia toimijoita omassa oppimisprosessissaan.
Tutustu lisää
SMARTin Lumio-ohjelmisto täydentää älynäyttöjen tarjoamia mahdollisuuksia, tarjoten monipuolisia työkaluja eriyttävään, aktivoivaan ja yhteisölliseen opetukseen. Se mahdollistaa oppimateriaalien jakamisen ja yhteistyön reaaliaikaisesti, tukien sekä opettajien että oppilaiden tarpeita. SMART Board -älynäytöt ovat enemmän kuin pelkkiä näyttöjä; ne ovat portti uudenlaiseen oppimiskokemukseen, jossa teknologia tukee pedagogiikkaa ja oppijat ovat aktiivisia toimijoita omassa oppimisprosessissaan.
Tutustu lisää

SUPERIDEA 6 SPOTTUNE – kun haluat äänen, joka huomioi jokaisen


Yksi kaiutin kattaa jopa 75 m² alueen, joten jokainen kuulija saa tasavertaisen ja miellyttävän äänikokemuksen, riippumatta missä kohdassa tilassa hän on. Spottune on luotu tukemaan keskittymistä ja oppimista. Käytä äänimaisemaa taustalla, inspiroi musiikilla, varmista oppimateriaalin äänen kuuluvuus jokaiselle oppijalle. Spottune virittää oppimiskokemuksen juuri oikealle taajuudelle. Helppo asentaa ilman kaapelointeja. Edullinen, pilvihallittava ratkaisu. Kysy lisää info@eduideas.fi
Spottune – kun haluat äänen, joka huomioi jokaisen


Sensephere
