Oppimisprosessi tukee toimijuutta
Oppimisprosessi
tukee
toimijuutta
Oppija keskiössä
Aktiivisen oppimisen keskiössä on oppija. Tiedon välittämisen sijaan painopiste on oppimisprosessissa, jossa oppijat itse rakentavat ymmärrystään yksin ja yhdessä ongelmanratkaisutaitojaan ja kriittistä ajatteluaan kehittäen.
Aktiivinen oppiminen korostaa oppimista prosessina, missä oppijat ovat jatkuvassa vuorovaikutuksessa sekä opettajien, toistensa, että ympäröivän (digitaalisen) maailman kanssa. Heitä rohkaistaan kysymään, kyseenalaistamaan ja tutkimaan uusia näkökulmia, mikä luo perustan syvälliselle ymmärrykselle ja pitkäaikaiselle tiedon säilymiselle.
Tiedon syväprosessointia tekoälyn aikakaudella
Generatiiviset tekoälysovellukset ovat tulleet voimalla myös opetusalalle. Opettajien on tärkeää oppia ymmärtämään tekoälyn perusteet ja soveltamaan käytössä olevia työkaluja tiedon syväprosessoinnin tueksi, osaksi aktiivista oppimista. Parhaimmillaan generatiiviset tekoälysovellukset helpottavat opettajan työtä, tukevat uudenlaista tiedon yhteisöllistä luomista ja mahdollistavat myös yksilöllisen oppimisen tuen.
Passiivisesta ruudun tuijottamista aktiiviseen tuottamiseen
Parhaimmillaan oppimisteknologia voi innostaa, motivoida ja sitouttaa oppimiseen edistäen syvällisempää ymmärrystä ja osaamista. Oppijan kiinnostuksen kohteet ja aktiivinen tuottaminen nousevat keskiöön. Esimerkiksi älynäytön käyttäminen pelkästään materiaalin katsomiseen ei vielä tavoita aktiivista työskentelyotetta. Ryhmätyöt, eriyttäminen tai vaikkapa keskusteluihin osallistaminen voidaan tehdä digitaalisesti ja ikätasolle sopivalla tasolla.
TULE TUTUSTUMAAN AKTIVOIVIIN RATKAISUIHIMME
TULE TUTUSTUMAAN AKTIVOIVIIN
RATKAISUIHIMME
SMART älynäytöt ja SMART Lumio-ohjelmisto sisältävät kaiken tarvittavan aktivoivan oppimisen toteuttamiseen ja tiedon syväprosessointiin. Ei passiivista ruudun uijottamista, vaan aktiivista toimijuutta näytön ja omien laitteiden kautta. Mm. osallistaminen, ryhmätyöt, eriyttäminen ja oppimisprosessin jatkumo kotiin onnistuvat kätevästi yhden käyttöliittymän kautta.
FunFloor interaktiivinen lattia. Fyysisen aktiivisuuden ja kognitiivisten toimintojen yhdistäminen ovat oppimisen kannalta hieno kombo! Ryhmän yhteiset ppimisaktiviteetit tuovat varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen uudenlaista oppimisen iloa. FunFloor innostaa ja herättää kiinnostuksen eri ilmiöihin hauskojen ja opetuksellisten sisältöjen kautta. FunFloorilla liikkuminen on innostavaa, tuoden myös kaivattua taukoliikuntaa oppimistilanteisiin.
UUTTA SUOMESSA!
Tutkimustietoon perustuen kehitetty tekoälypohjainen arviointi- ja koealusta perusopetukseen ja korkeakouluihin. Nyt uutena Suomessa, vain kauttamme! Dugga ymmärtää eri opetus- ja oppimistarpeet sisältäen innovatiivisia ominaisuuksia, jotka maksimoivat ajankäytön tehokkuuden ja vähentävät arvioinnin monimutkaisuutta.
Corinth3D on suurin sisältökirjasto luonnontieteiden (STEM) innostavaan ja havainnollistavaan opetukseen. Sisällöt 3D:nä, lisättynä todellisuutena ja virtuaalitodellisuutena. Jaa selaimessa toimivat sisällöt helposti mille tahansa laitteelle QR-koodilla. Tämä on nähtävä!
Kymmenet tuhannet mukaansatempaavat sisällöt osana aktivoivaa opetusta tuovat oppimisprosessiin kokemuksellisuutta ja auttavat tiedon syvällistä prosessointia. ClassVR on innovatiivista ja palkittua VR-teknologiaa, joka on suunniteltu sitouttamaan ja parantamaan oppimistuloksia. Opettajalle ClassVR on avaimet käteen -ratkaisu helppokäyttöisen ja markkinoiden ainoan hallinta- ja sisältöportaalin avulla. Oppimistilanteet eivät mene säätämiseksi, ClassVR on heti käyttövalmis, lasit silmille ja homma toimii.
Immersiivinen hiekka on luovuuden, yhteistyön ja oppimisen tukemisen leikkikenttä. IMSand mukautuu oppijoiden yksilöllisten tarpeiden tukemiseen ja on helppo ja intuitiivinen käyttää. Hiekka rauhoittaa, inspiroi ja on miellyttävä käyttää. Oppimistehtävillä ei ole oikeita tai vääriä käyttöskenaarioita, vaan käyttö muokkautuu äyttäjien mukaan tukien vuorovaikutteisuutta ja luovuutta. Tuota musiikkia, harjoittele kirjaimia tai sanoja. Harjoittaa yhteistyötä ja tukee lasten itsesäätelytaitoja erilaisten aktiviteettien kautta. Sopii varhaiskasvatukseen, erityisopetukseen ja perusopetuksen alaluokille.
TEKOÄLYKOULUTUS
Koulutuksessa opit, miten tekoäly voidaan valjastaa osaksi aktiivista oppimista ja tiedon syväprosessointia valmiiden chatbottien tarjoamien copy-paste-vastausten sijaan. Opit miten hyödyntää generatiivista tekoälyä pedagogisesti mielekkäästi opetuksen suunnittelussa, oppimisen tukemisessa ja arvioinnin apuna. Koulutus perustuu tutkimustietoon. Työskentelyote koulutuksissa on vahvasti käytännön esimerkeissä, soveltamisessa ja harjoittelussa. Koulutuksen saa tilattua paikan päälle tai etänä toteuttavaksi.