Artikkelit

Pelipedagogiikka opetuksen tukena
Pelipedagogiikalla viitataan pelien käyttöön opetuksessa, opetuspeleihin sekä pelilliseen ajatteluun niin opetuksessa kuin oppimisprosessien suunnittelussa. Pelillistäminen Pelillistäminen opetuksessa tarkoittaa sitä, että peleistä tuttuja elementtejä...

Osallistava ja innostava digipedagogiikka on sydämen asia
Näin kertoo Maarit Rainio, Turun yliopiston Rauman normaalikoulusta. 12.11.2022 Suomen kieltenopettajien liitto ry valitsi Maarit Rainion vuoden kieltenopettajaksi. Perusteluina Rainion palkitsemiselle on hänen tekemänsä työ opetuksen eriyttämiseksi ja erilaisten...
Kaikki blogitekstit
Etäopetuksen konseptointi tuo tulosta
Ennen pandemiaa peruskoulu ei etätyön käsitettä tuntenut. Mitä on tapahtunut kouluissa kuluneen vuoden aikana prosessien ja raamien osalta? Koko opetusala on joutunut muuttamaan käytäntöjään ja prosessejaan radikaalisti ja muutokset toimintatavoissa ovat...
Yhteisöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen on toimintaa, jossa oppijat yrittävät yhdessä tietoisesti ymmärtää tai selittää jotakin asiaa tai ilmiötä. Se on oppijoiden välisessä vuorovaikutuksessa tapahtuvaa tavoitteellista ja koordinoitua toimintaa, jossa tiedonrakentelun kautta...
Google-käyttäjät ja SMART-näytöt
On tärkeää, että oppilaille hankitut laitteet keskustelevat saumattomasti luokan muun teknologian kanssa. Opettajat käyttävät runsaasti Googlen palveluja ja mm. Chromebookit ovat vakiinnuttaneet paikkansa oppilaslaitteina. On tärkeää, että oppilaiden laitteet saadaan...
Nyt saatavilla: SMART Learning Suite Online integroituna Microsoft Teamsiin
Microsoft Teamsissä on nyt integrointi SMART Learning Suite Online (SLSO) -opetusohjelmistoon tarjoten opettajille mahdollisuuden luoda, muokata, esittää ja jakaa SLSO-oppitunteja suoraan Microsoft Teamsillä. SLSO-laajennus on ladattavissa...